2014(e)ko abenduaren 9(a), asteartea

5. SAIOA


 Kaixo!!!
5. saioan gaude, eta gaur ere, ohi bezala aste honetan egindakoa kontatuko dizuet.

Saio teorikoan, ohi bezala taldeen aurkezpenak izan ditugu. Gaur bi taldek azaldu digute euren lana.

Lehen taldeak Horizonte Priektua azaldu du, eta honek, etrokizunean hezkuntzan teknologia berrien eragina azaltzen du, esanguratsuak izang diren tresnak aipatuz. Hiru dimentsiotako imprimaketa ere aipatu dute, eta hori oso gai interesgarria iruditzen zait, harrigarria iruditzan baitzait.

Bigarren taldea, online ikastaroei buruz aritu da, eta bereziki MOOC aipatu dute. Hau online egiten den ikastaroa da, irekia dena, eta zenbait alde on ditu. Alde batetik ez dago zertan inora joan beharrik ikastaroa egiteko, eta bestetik, materiala eskuragarri daukagu Interneten. Eskolan tableten erabilera ere aipatu dute, eta horrek dituen abantailak ere azaldu dituzte (motibazioa handitzea, teknologia berriekiko ezagutza handitzea...).

Gaurko praktika saioan, webquestak landu ditugu. Klasean hartu ditudan apunteen laburpena eginez, hona hemen zenbait informazio baliagarri:
Webquestak jarduera hezitzailea dira, internet bidezko ikerketa lana bultzatzen dutenak, kooperatiboak eta orientatzaileak. Irakasleak galdera batzuk planteatzen itu eta aurretiaz aukeratutako baliabideetan ikasleek informazioa bilatu behar dute. Talde lanean eta elkar ezagutzan oinarritzen dira webquestak. Sei atal dituztela esan dezakegu:
1.       Sarrera: ikaslea gaiaren inguruan bideratzea eta ikaslearen motibazioa sustatzea du helburu.
2.       Zeregina: bertan lortu behar duten zeregina azaltzen zaio.
3.       Prozedura: zeregina lortzeko eman beharreko urratsak eta lan egiteko moduari buruzko orientabideak azaltzen ditu.
4.       Baliabideak: informazio bilaketan denbora alferrik ez galtzeko ematen direnak webguneak, entziklopedia digitalak, laguntza dokumentuak proposatzen ditu.
5.       Ebaluazioa:kontuan hartuko dena zer den azaltzen da bertan. 
6.       Ondorioak: komunean hausnarketa egiten da bertan: prozesuaz, ikasitakoaz, zailtasunaz eta hobespenaz.
Iraupenaren arabera sailkapena egin daiteke:
·         Iraupen motza. 1-3 ekintza. Gaia ezagutu eta antolatu.
·         Iraupen luzea. Aste 1 edo hilabete 1. Gaia garatu eta landu.
·         Miniwebquest
Erabiltzaile eta gaiaren arabera ere sailkatu daitezke, eta horien zerrenda oso luzea da.
Denak bezala, webquestek badituzte alde on eta txarrak. Alde positiboak honakoak lirateke, besteak beste:
·         Internetekin lotua
·         Talde lana
·         Ikasle aktiboa
·         Motibagarria
·         Praktikoa
·         Entretenigarria
·         Desberdina
·         Doakoa
·         Atalka egituratua
·         Didaktikoa
Alde negatiboak hauek izan daitezke:
·         Diseinu luzea
·         Autonomia gutxi
·         Metodologia berria
·         Gidatuegia
·         Ordenagailuaren beharra
·         On line izatea

Webquestak alde batera utzita, Bloomen axonomiaz ere aritu gara apur batez. Bertan irakasleek ikasleei proposatzeko helburu eta gaitasunak biltzen dira:

http://www.greenwichschools.org/page.cfm?p=9421

Goitik hasita lehen hirurak (create, evaluate eta analyze) Higher Order Thinking bezala sailkatzen dira eta gainerakoak Lower Order Thinking moduan.

Alde teorikoa amaituta, Padlet programa erabili dugu, muralak sortzeko balio duena. Bertan ibiltzeko aukera izan dugu, eta bikoteka adibide bat sortu dugu. Hona hemen gure lana:




Tresna polita irduitu zait, baina nahiko mugatua da. Aukera gutxi daude, bai atzekaldea aukeratzerako orduan, bai loturak egiterako orduan, eta bai izenburuak eta horrelakoak nahi den moduan egiteko ere. Letra motak nahiko mugatuak daude, eta ezin da lotura handirik egin. Gauza sinple bat egiteko baliagarri izan daiteke, baina handiagoa edo zailagoa den zerbait egiteko ez da batere erabilgarria.

Bueno ba, aste honetakoa ere hor joan zaigu! Hurrengora arte irakurle hori!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina